Miquel Martí i Pol

Lletra a Dolors

Em costa imaginar-te absent per sempre.
Tants de records de tu se m’acumulen
que ni deixen espai a la tristesa
i et visc intensament sense tenir-te.
No vull parlar-te amb veu melangiosa,
la teva mort no em crema les entranyes,
ni m’angoixa, ni em lleva el goig de viure;
em dol saber que no podrem partir-nos
mai més el pa, ni fer-nos companyia;
però d’aquest dolor en trec la força
per escriure aquests mots i recordar-te.
[…]

L’obra de Miquel Martí i Pol no és tota de temes tan seriosos com la mort. En té de poemes de tot tipus. En trobareu una bona mostra als llibres Nova antologia poètica i Antologia poètica: amb els ulls oberts.

Us el recomanem per ser un dels millors poetes catalans del segle XX.

Troba’l a la biblioteca

Deixa un comentari

